اثر آداپتوژن گیاه آشواگاندا به چه معنی است؟

گیاه آشواگاندا (جینسینگ هندی)، گیاهی از خانواده بادمجانیان است که در طب سنتی هندوستان (آیورودا) از جایگاه مهمی برخوردار است، این ویژگی منحصربفرد تا جایست که از آن به عنوان پادشاه گیاهان دارویی نام برده شده است. از آشواگاندا به عنوان یک آداپتوژن، تعدیل کننده یاد می شود و بدین معناست که مصرف این گیاه می تواند هرگونه خروج از حالت تعادل طبیعی در بدن را به حالت عادی خود بازگرداند.

به واسطه همین ویژگی است که مصرف این گیاه دارای اثرات متمایز و منحصر به فرد است. یعنی در عین اینکه می تواند ، باعث افزایش توان بدنی گردد، دارای آثار خواب آوری و ضد استرس نیز می باشد. از اینرو بسته به شرایط افراد، مصرف آشواگاندا توان ایجاد تعادل در بدن را دارا بوده، چنانکه اگر فرد احساس خستگی و ضعف داشته باشد، باعث افزایش انرژی و توان خواهد شد و در صورت وجود تنش و اضطراب، در بهبود ورفع استرس و ایجاد حالت آرامش موثر است.

مطالعات جدید پیرامون اثر آشواگاندا بر بدن، اثرات آرام بخشی و افزایش توان بدنی را مورد تایید قرار داده است. از اینرو در دنیای پر تنش امروزی که مستلزم حالتی پرتلاش و پرانرژی در طول روز و در حین ساعات کار و در مقابل استراحت و خواب مناسب و زندگی بدون استرس است، مصرف آشواگاندا می تواند کمک شایانی در تحقق یک سبک زندگی پرانرژی و در عین حال سرشار از آرامش باشد.